Tuesday, February 9, 2010

Semuanya sudah berakhir, terimalah hakikat yang sebenarnya.




Zambry sah MB Perak

PARA penyokong Barisan Nasional yang sebahagiannya rakyat Perak menadah tangan tanda kesyukuran atas keputusan Mahkamah Persekutuan di Putrajaya, semalam, mengesahkan kedudukan Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir sebagai Menteri Besar Perak. – Utusan/hanafi khamis

PUTRAJAYA 9 Feb. – Pergolakan politik di Perak yang berlarutan sejak setahun lalu ekoran perebutan jawatan Menteri Besar, tiba ke penghujung setelah Mahkamah Persekutuan hari ini memuktamadkan ia milik Datuk Seri Dr. Zambry Abd. Kadir.

# Keputusan itu diputuskan sebulat suara oleh panel lima hakim diketuai Presiden Mahkamah Rayuan, Tan Sri Alauddin Mohd. Sheriff

yang menolak rayuan Datuk Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin.

# Datuk Seri Najib Tun Razak berharap rakyat Perak kembali menumpukan usaha pembangunan negeri dan tidak terlibat dalam sebarang bentuk kegiatan yang boleh dianggap tidak menghormati keputusan mahkamah.

# Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak minta semua pihak menerima dengan hati terbuka.


Putrakencana :

Syukur Alhamdulillah, semuanya telah berakhir berkat doa semua rakyat Negeri Perak yang inginkan keamanan terpelihara di Bumi Perak Darul Ridzuan, Bumi yang masih berdaulat. Majoriti rakyat negeri Perak merasa lega dengan keputusan 5 hakim yang bijaksana tersebut.
Kepada yang merasa diri kalah, berbaliklah ke pangkal jalan. Ketahuilah wahai Nizar, anda tidak layak menjadi Menteri Besar Perak. Kamu telah diperkudakan oleh DAP Perak bagi mencapai matlamat politik perkauman mereka.

No comments:

Post a Comment