Wednesday, March 25, 2009

PENGKHIANAT BANGSA , AGAMA DAN NEGARA


Hapuskan petualang bangsa

KUALA LUMPUR 25 Mac - Pergerakan Pemuda UMNO bertekad menentang habis-habisan permainan politik kotor dan keji oleh petualang bangsa yang tergamak menyemai benih kebencian, menghina tanah air serta mempersendakan institusi raja demi memuaskan nafsu rakusnya.

Dalam ucapan penuh berapi-api ketika merasmikan Perhimpunan Agung Pemuda hari ini, Ketuanya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, petualang terbabit secara sumbang mengisytiharkan akan berlaku pertukaran kerajaan pada 16 September tahun lalu.

Ia sekali gus menyemai benih keraguan di kalangan rakyat sehingga menjejaskan keyakinan dunia terhadap negara.

''Maha Kuasa Tuhan yang menentukan, realiti yang terjadi adalah sebaliknya apabila peralihan kuasa berlaku di Perak.

''Si Petualang ini, oleh kerana gilakan kuasa, sanggup berbuat apa sahaja. Wahai Petualang bangsa, pelanduk mungkin lupakan jerat tetapi jerat janganlah melupakan sama sekali pelanduk.

''Siakap senohong gelama ikan duri, cakap bohong lama-lama jual negeri,'' kata beliau sambil disambut tepukan semangat daripada 791 anggota perwakilan Pemuda yang memenuhi Dewan Tun Hussein Onn di Pusat Dagangan Dunia Putra.

Hishammuddin menarik perhatian bagaimana kebelakangan ini menyaksikan usaha-usaha terancang dan berterusan oleh pembangkang untuk meruntuhkan tiang-tiang seri negara yang berperanan sebagai pendukung utama kedaulatan sebuah negara bangsa yang merdeka.

Rakyat, kata beliau, juga dihasut dengan kebencian terhadap anggota pasukan keselamatan dengan nama pasukan polis dicalar dan dicemarkan.

Malah mereka juga, katanya, begitu sombong dan bongkak mempersoalkan kontrak sosial dan mempertikaikan hak kedudukan orang Melayu dan bumiputera.

Justeru dalam hubungan ini, tegas Hishammuddin, Pemuda berikrar untuk terus mempertahankan tiang seri yang telah menjadi asas menegakkan kedaulatan negara bangsa selama ini.

''Pemuda akan mempertahankan keluhuran Perlembagaan, menegakkan kedaulatan undang-undang, memastikan hak dan kedudukan orang Melayu dan kaum bumiputera, kesucian agama Islam serta institusi raja-raja Melayu.

''Kita tidak akan membiarkan sama sekali, tiang-tiang seri di dalam negara ini dicabut dari bumi negara tercinta,'' kata beliau.

Dalam aspek ini, Hishammudin meminta para perwakilan dan orang Melayu mengambil peringatan daripada apa yang pernah dititah oleh Raja Muda Perak, Raja Nazrin Shah di Maktab Melayu Kuala Kangsar pada 21 Jun tahun lalu.

Titah itu seperti berikut: ''Bisikkan kepada mereka akan petua orang tua-tua, bahawa kiambang adalah kiambang, biduk berlalu bertautlah ia.

''Pesankan kepada mereka jangan terlalu cepat bermusuh dengan kawan dan jangan terlalu ghairah bersahabat dengan musuh kerana sejak zaman dulu lagi terlalu banyak musang berbulu ayam, terlalu banyak sokong yang membawa rebah.

''Ingatkan mereka akan sejarah bangsanya bernegara, berlandaskan adat rakyat bersultan, negeri beraja.''


Dialah yang memulakan satu bentuk penentangan dan menganggu gugat keamanan negara kita Malaysia. Sanggup menjadi kuda tunggangan bangsa pendatang ini untuk melihat Kerajaan Melayu dan Kesultanan Melayu akan lenyap di Malaysia ini.

Ini semua kerana kepentingan peribadi dan dendam kesumat beliau walaupun terpaksa mengadai maruah bangsa dan agama.

Fikirlah nasib anak cucu kita nanti bila kuasa politik tiada lagi ditangan Umat Melayu.

Mahukah kita melihat Umat Melayu merempat di Tanah Air Sendiri.

Sudahlah ekonomi bangsa pendatang ini menguasai di Tanah melayu, kini mereka teringinkan kuasa politik pulak. Itulah bangsa pendatang yang bagi betis mahu peha, bagi peha nak kepala.

Bersatulah Umatku.

No comments:

Post a Comment