Tuesday, November 17, 2009

PENGAJARAN BUAT SEMUA YB DI SELURUH MALAYSIA

UMNO Kedah sedia hadapi pilihan raya kecil

BANGI 17 Nov. - UMNO Kedah telah bersedia untuk menghadapi pilihan raya kecil jika rayuan mereka terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam yang mengisytiharkan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Siputeh, tidak berpihak kepada parti itu.

Pengerusi badan perhubungannya, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal berkata, UMNO negeri sememangnya telah bersedia sejak dari awal lagi bagi menghadapi segala kemungkinan termasuk apa yang berlaku di DUN tersebut.

"Kita sudah membuat susun atur dan rangka kerja dari mula lagi termasuk strategi gempur untuk setiap bahagian di Kedah," ujarnya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menghadiri perjumpaan bulanan kementeriannya di Institut Kemajuan Desa (Infra) di sini hari ini.

Kerusi DUN Kota Siputeh diisytiharkan kosong oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam ekoran penyandangnya daripada Barisan Nasional (BN), Datuk Abu Hassan Sarif gagal menghadiri dua sidang DUN secara berturut-turut.

Keputusan itu dibuat setelah Mahkamah Tinggi mendengar permohonan Speaker Dewan Undangan Negeri Kedah, Datuk Dr. Abdul Isa Ismail untuk membuat semakan kehakiman terhadap keputusan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang sebelum ini mengekalkan Abu Hassan sebagai wakil rakyat di situ.

Abdul Isa memohon diisytiharkan Abu Hassan bukan lagi ADUN bagi kerusi tersebut berikutan kegagalannya menghadiri dua sidang DUN secara berturut-turut dan injunksi menghalang beliau daripada menjalankan tugas sebagai wakil rakyat

Semalam Mohd. Shafie berkata, UMNO akan mengemukakan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi tersebut.

Menurutnya, rayuan akan dibuat secepat mungkin berdasarkan keputusan awal SPR sebelum ini bahawa kerusi itu masih disandang oleh Abu Hassan


Putrakencana :

Jadikanlah kes ini sebagai satu pengajaran buat semua Yang Berhormat supaya peka akan tugas-tugas Hakiki mereka.
Anda semua telah di lantik oleh Rakyat untuk berkhidmat untuk Rakyat.

Jangan abaikan Amanah ini.

No comments:

Post a Comment