Monday, April 6, 2009

APA KATA MUFTI PERAK


Kor Ming perbodoh umat Islam

KUALA LUMPUR 6 April - Tindakan Setiausaha DAP Perak, Nga Kor Ming menggunakan ayat- ayat suci al-Quran semasa berceramah di Bukit Gantang disifatkan sebagai satu usaha memperbodoh- bodohkan masyarakat Islam.

Justeru Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria (gambar) hairan kerana terdapat sebahagian daripada masyarakat Islam boleh menerimanya walaupun jelas tujuannya adalah disebabkan politik.

Katanya, mustahil masyarakat Islam di negara ini lupa dengan kenyataan seorang pemimpin utama DAP yang berkeras menolak Islam hingga sanggup menyatakan langkah mayatnya dahulu sekiranya mahu tubuhkan negara Islam.

''Adakah kita mahu mempelajari al-Quran dengan seorang pemimpin yang menjadi anggota sebuah parti yang seperti ini? Jangan biarkan diri kita diperbodoh-bodohkan oleh orang sedemikian.

''Jangan biarkan diri kita dipengaruhi oleh mereka. Apa yang saya lihat, tujuannya (gunakan ayat al-Quran) adalah disebabkan kepentingan politik semata-mata,'' katanya kepada Utusan Malaysia.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tindakan Kor Ming yang membaca al-Quran dalam ceramahnya dengan tujuan bagi meraih sokongan orang Melayu.

Pensyarah Kanan kemanusiaan, Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr. Ahmad Zaharuddin Sani Ahmad Sabri pula menegaskan menjadi tanggungjawab ke atas setiap umat Islam untuk memerangi golongan yang mempelajari al-Quran jika tujuannya adalah untuk dipersenda atau dijadikan bahan ketawa.

Beliau mengakui tidak salah seorang bukan Islam mempelajari ilmu al-Quran malah sehingga kini terdapat beberapa cendekiawan bukan Islam mahir dalam bidang tersebut seperti Prof. Esposito, Hugh G

Dalam pada itu, Timbalan Presiden Majlis Permuafakatan Ummah (Pewaris), Rahimuddin Md. Harun dalam kenyataan hari ini mengutuk tindakan Kor Ming kerana ia boleh memecah-belahkan perpaduan negara selain menimbulkan kemarahan umat Islam.


Putrakencana :

Anda Fikir-fikirlah sendiri..................

9 comments:

  1. UMNO dah nazak di B.Gantang. Tahniah!... tunggu nak rebah jer UMNO nie...

    ReplyDelete
  2. Apabila syaitan-syaitan bisu berkata-kata....syaitan-syaitan ikut menari.

    ReplyDelete
  3. zaman nabi dulu, org kafir pun baca al-quran.. sebut ALLAH.. NABI dgn SAHABAT cool je.. yg korg MELAYUUMNOBODOH ni menyalak kenapa? hahahaha

    ReplyDelete
  4. bukit teluk seraApril 7, 2009 at 7:36 AM

    salam tuan blog

    apa yang penting, orang Islam tetap menang. jangan bimbang. yang penting, pupuskan kumpulan perasuah dalam negara - merekalah pengkhianat bangsa. agama akan tertegak.

    wassalam.

    ReplyDelete
  5. yang penting PAS dah menang. Umno cukup takut kalau adunnya mati. Pilihanraya kecil? alamatnya putih mate le yeop!

    ReplyDelete
  6. Tahniah Pakatan kerana dapat menewaskan Melayu Munafik Bertopengkan Islam


    Kapal nak karam, selamatkan diri anda.


    No Oral sex. No Umno

    ReplyDelete
  7. Teman tak rasa diperbodohkan pun...
    Dia menyatakan maksud ayat yg sebenar..itu saje

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Anakku,

    Zaman sekarang zaman Melayu sayang DAP. Mereka yang tua tua macam Mak Cik ni pun dah lupa bagaimana susahnya kita nak capai ke tahap Negara seperti sekarang ini, dah lupa 13th May, 1969.

    Kalau yang muda lagilah. Tak pernah susah. Lahir lahir semua dah ada.
    Kita pun tak perlu nak nasihat apa apa lagi kepada mereka sebab mereka Puas hati apa sahaja DAP buat.

    Kita sekarang jadi diri kita sendiri, akidah dan Iman kita. Bagi yang muda-muda isikanlah masa lapang dengan membuat yang berfaedah. Perbaiki diri sendiri.

    Dalam keadaan sekarang ini, Mak Cik pun pesan pada anak anak Mak Cik berhati-hatilah. Kena ada Ilmu yang banyak, kuasai Bahasa Inggeris, tingkatkan Membaca, Azamkan diri untuk jadi rakyat yang terbaik.

    Kita tak tahu apa akan jadi. Terlalu banyak fitnah bermaharajalela.
    Sampaikan sesama sendiri bertekak kerana DAP. Biarlah mereka sayang pada DAP. Mereka nak rasa sangat.
    Kita pelihara diri kita, yang mustahak Iman kita.

    ReplyDelete
  9. Salam Mak Cik, apa yang telah Mak Cik katakan itu telah meredakan kemarahan Teman kepada petualang-petualang bangsa ini.
    Mereka masih lagi buta mata dan buta hati.

    Semoga Allah Taala akan membuka semula mata dan hati mereka yang selama ini telah dibutakan oleh Bangsa Pendatang ini DAP.

    ReplyDelete